Polecamy
  • Internet – medium i nauka
    Jak najlepiej bez wychodzenia z domu poszerzyć swoją wiedzę? Oczywiście przez internet! Nie każdy lubi wychodzić z domu, siedzieć w salach wykładowych, bo przecież do szkoły, uczelni trzeba dojechać, tracić …
  • Czym jest bańka informacyjna?
    Jak wskazują eksperci jacy zajmują się systemami informacyjnymi, czy zasobami wiedzy, obecnie mamy do czynienia z rosnącą bańką informacyjną. Coraz większe pojemności w zakresie przechowywania danych w nowoczesnych urządzeniach powodują, …
  • Dlaczego dziecku są potrzebne korepetycje
    Obecnie obowiązujące w naszym kraju programy nauczania na wszystkich poziomach szkół zakładają, że jest to program na poziomie takim, który powinien być do opanowania przez średniego zdolnego ucznia. Jednak wiadomo …
Strony

Wszystko się zmienia, nauka też

Postęp jest obecny, ba, nawet wszechobecny. Są tacy, co wieszczą koniec ludzkości, koniec nauki, bo ponoć od dawna nie było przełomu w nauce tj. w wynalazkach. Chodzi tu pewnie o takie przełomy jak wynalezienie koła, kolei, samolotu czy samochodu, a potem telewizora. Fakt, ale może nie o przełomy w nauce chodzi. Są one spektakularne, bo nagle zamiast chodzić pieszo czy podróżować w lektyce, można było korzystać z rydwanów, samochodów, potem z samolotów. Jednak, jeśli przyjrzymy się zmianom, jakie nastąpiły, które tak przełomowe nie były, na przykład wynalazek telefonu pana Aleksandra Bella – dzięki niemu można trzymać w ręce telefon, który nie tylko dzwon, ale też spełnia wiele innych funkcji, pomijając oczywiście ich praktyczne zastosowanie, bo niektóre z nie są najlepszymi wynalazkami. Chodzi natomiast o to, by dostrzec, że drobne zmiany następujące po sobie, dając coś niewiarygodnie genialnego i skomplikowanego. To samo z samochodami, bo kto nie dostrzeże różnic między modelem „T” pana Forda a bolidem Roberta Kubicy. Nie upadajmy na duchu i wierzmy, że ludzkość nie wyczerpała swoich zasobów intelektualnych, bo nie chodzi o to, by ciągle wynajdywać koło. Ono jest teraz, trzeba tylko ustalić, jak ma się kręcić i w którą stronę.

Comments are closed.