Polecamy
  • Postępująca cyfryzacja w szkołachPostępująca cyfryzacja w szkołach
    Jako pierwsi cyfryzację w szkołach zaczęli wywoływać sami uczniowie. Na początku jednak osoby posiadające wyjątkowo modne i nowoczesne sprzęty telekomunikacyjne były postrzegane nie najlepiej przez nauczycieli, gdyż zabawa nowym sprzętem …
  • Edukacja od najwcześniejszych latEdukacja od najwcześniejszych lat
    Edukacja zaczyna się od pierwszych dni życia. Jako niemowlęta musimy się nauczyć oddychać, musimy nauczyć się jeść. Jest wiele umiejętności, które musimy opanować. Z czasem należy nauczyć się mówić, chodzić, …
  • Cele pobierania przez dziecko korepetycjiCele pobierania przez dziecko korepetycji
    Generalnie założenie programów szkolnych jest takie, że są one dostosowane do średnich umiejętności uczniów, że ci właśnie powinni sobie bez problemu poradzić z nauką na bieżąco. Jednak prawda jest taka, …
Strony

Wiedza jako zasób

Wiedza, jako zasób konieczna jest w każdej firmie. W firmach przede wszystkim podchodzi się do wiedzy jako do zbioru, pewnych sformalizowanych zasad. Z drugiej strony w wielu przypadkach wiedza dotyczy również całkowicie niemierzalnych aspektów, jak choćby relacje personalne. Sformalizowana wiedza w postaci know how bardzo często jest silnie chroniona przez firmy. Jak wskazują badania znacznie szybciej rozwijają się te społeczności, czy te jednostki, które dzielą się wiedzą. Dzielenie się wiedzą pozwala na znacznie szybsze zdobycie ważnych informacjami, czy w krótszym czasie skorzystanie z dużego zasobu wiedzy. Wszelkie społeczności jakie odcinały się od innych rozwijały się znacznie wolniej, czego przykładów możemy szukać w historii w krajach takich, jak Japonia, czy Chiny kilkaset lat temu. Zasób wiedzy jaki dostępny jest dużej liczbie ludzi może również prowadzić do większej innowacyjności. Większa liczba osób rozważająca ten sam problem ma znacznie większe szanse na jego szybkie rozwiązania. Wiedza jest również związana z zasobem ludzkim. Wiedza posiadana przez ludzi jest jednym z tych rodzajów wiedzy, w odróżnieniu od wiedzy sformalizowanej, jaki nie jest możliwy do odtworzenia w przypadku jego utraty przez organizację.

Comments are closed.