Polecamy
  • Znaczenie edukacji wczesnoszkolnej w rozwoju dzieckaZnaczenie edukacji wczesnoszkolnej w rozwoju dziecka
    Edukacja wczesnoszkolna ma wielkie znaczenie w rozwoju każdego dziecka. Jest to najlepszy okres czasu na dokonanie wielu zabiegów kształtujących postawę oraz mentalność małego człowieka. Stąd właśnie przykłada się szereg starań …
  • Dlaczego dziecku są potrzebne korepetycjeDlaczego dziecku są potrzebne korepetycje
    Obecnie obowiązujące w naszym kraju programy nauczania na wszystkich poziomach szkół zakładają, że jest to program na poziomie takim, który powinien być do opanowania przez średniego zdolnego ucznia. Jednak wiadomo …
  • Jak wybrać odpowiednią uczelnię?Jak wybrać odpowiednią uczelnię?
    Po zdanej maturze absolwent liceum stoi przed ważnym wyborem. Musi wybrać nie tylko przyszły kierunek studiów ale również uczelnię na której studia te podejmie. Porad można szukać na przykład w …
Strony

Wiedza jako zasób

Wiedza, jako zasób konieczna jest w każdej firmie. W firmach przede wszystkim podchodzi się do wiedzy jako do zbioru, pewnych sformalizowanych zasad. Z drugiej strony w wielu przypadkach wiedza dotyczy również całkowicie niemierzalnych aspektów, jak choćby relacje personalne. Sformalizowana wiedza w postaci know how bardzo często jest silnie chroniona przez firmy. Jak wskazują badania znacznie szybciej rozwijają się te społeczności, czy te jednostki, które dzielą się wiedzą. Dzielenie się wiedzą pozwala na znacznie szybsze zdobycie ważnych informacjami, czy w krótszym czasie skorzystanie z dużego zasobu wiedzy. Wszelkie społeczności jakie odcinały się od innych rozwijały się znacznie wolniej, czego przykładów możemy szukać w historii w krajach takich, jak Japonia, czy Chiny kilkaset lat temu. Zasób wiedzy jaki dostępny jest dużej liczbie ludzi może również prowadzić do większej innowacyjności. Większa liczba osób rozważająca ten sam problem ma znacznie większe szanse na jego szybkie rozwiązania. Wiedza jest również związana z zasobem ludzkim. Wiedza posiadana przez ludzi jest jednym z tych rodzajów wiedzy, w odróżnieniu od wiedzy sformalizowanej, jaki nie jest możliwy do odtworzenia w przypadku jego utraty przez organizację.

Comments are closed.