Polecamy
  • Jak się uczyć?Jak się uczyć?
    W jaki sposób się uczyć, żeby odnosić sukcesy w nauce? Przede wszystkim trzeba wiedzieć, czego się chce. Nie wszystkie przedmioty i zagadnienia muszą nas jednakowo interesować (choć da się sprawić, …
  • Praca w budownictwiePraca w budownictwie
    Praca w budownictwie. Dzisiejszy świat coraz szybciej się rozwija. Każdego dnia powstają nowe budynki, zarówno te przeznaczone do użytku publicznego, jaki i prywatnego. Aby mogły one zostać zbudowane, niezbędna jest …
  • Edukacja dla wszystkichEdukacja dla wszystkich
    Nauka jest nie tylko dla dzieci, ponieważ uczyć obecnie możemy się praktycznie wszyscy. Dzieci oczywiście robią to najczęściej bo muszą, zaś my dorośli dlatego, iż jesteśmy zmuszeni do rozwijania się. …
Strony

Swiatlo

Najpotężniejszym i jednocześnie najmniej przez człowieka wykorzystanym źródłem energii jest światło. Oczywiście prawie cała kiedykolwiek przez człowieka zużyta energia – z wyjątkiem energii jądrowej – to pośrednio energia świetlna. Elektrownie wodne wykorzystują prąd wód spływających do doliny. Nie mogłyby one pracować bez uwarunkowanego parowaniem krążenia wody w atmosferze. Parowanie i deszcz są jednak skutkiem nagrzania atmosfery, a ono z kolei zależy od promieniowania słonecznego. Elektrownie cieplne pracują na węglu, ropie, gazie, a więc substancjach organicznych, które zostały w ciągu milionów lat wytworzone przez rośliny przy udziale energii słonecznej. Benzyna samochodowa i samolotowa, olej do napędu silników wysokoprężnych, nafta, gaz ziemny i inne paliwa są tego samego pochodzenia. Środki żywnościowe, dzięki którym dzień w dzień dostarczamy energii naszemu organizmowi (często w większych ilościach niż to wskazane), pochodzą koniec końców też wszystkie od roślin, ponieważ zwierzęta, które spożywamy, ze swej strony żywią się pokarmem roślinnym lub innymi zwierzętami roślinożernymi. A rośliny tworzą swoją substancję z bezpośrednim udziałem energii świetlnej. Bez tego pierwotnego wykorzystania światła życie byłoby w ogóle niemożliwe.

Comments are closed.