Polecamy
  • Wyrównywanie szans edukacyjnychWyrównywanie szans edukacyjnych
    We wszystkich współczesnych społeczeństwach występują ujemne zjawiska przekładające się na zróżnicowane szanse dzieci już na starcie edukacji. Dzieci z rodzin dysfunkcyjnych, patologicznych lub po prostu bardzo biednych odbiegają ogólnym poziomem …
  • Inwestycja w naukęInwestycja w naukę
    Rozwój nauki w dużej mierze możliwy jest dzięki sponsorom. Nawet jeśli dana osoba jest prawdziwym geniuszem, ale na prowadzenie swoim badań nie ma odpowiedniej sumy pieniędzy, niestety, ale żadnych działań …
  • Odpowiednie podejście nauczyciela do uczniaOdpowiednie podejście nauczyciela do ucznia
    Dzisiejsze szkoły, żadnemu uczniowi nie kojarzą się jakoś specjalnie pozytywnie i w wielu przypadkach trzeba się bardzo mocno postarać o to, aby w sposób odpowiedni móc zapewnić sobie dobre stopnie …
Strony

Różnice między wiedzą, a grupą informacji

Jeśli mówimy o wiedzy to możemy mieć do czynienia z dwoma rodzajami jej pojmowania. Z jednej strony wiedza może być zasobem jakiś danych, który jest spisany oraz ciągle dostępny. Z drugiej strony wiedza może być zbiorem umiejętności wykorzystywanych przez danego człowieka w pracy, czy życiu. W takim przypadku wiedza jest nieodnawialna, gdyż żaden człowiek nie posiada dokładnie takich samych informacji, jak drugi człowiek. Z tego powodu coraz częściej mówi się o konieczności lepszego wykorzystywania dostępnej wiedzy. W organizacjach wprowadzane są systemy zarządzania, które pozwalają na zdobywanie wiedzy od pracowników, która nie zawsze dotyczy ich kompetencji zawodowych. Wiedza, choć jest zasobem płynnym to podobnie jak zasób ludzki jest ona nieograniczona w odróżnieniu od wielu innych zasobów. Nie spotykamy sytuacji w jakiej nie istniałby żaden człowiek zdolny do wykonywania pracy. Z drugiej strony zawsze istnieje dostęp do jakiejś wiedzy, która już istnieje lub jest tworzona przez ludzi. Z tego powodu dla firm, jakie zajmują się wykorzystaniem wiedzy stanieje możliwość nieograniczonego, przy zbudowaniu odpowiedniego systemu zarządzania, kreowania wiedzy oraz jej wykorzystywania w organizacji.

Comments are closed.