Polecamy
  • Międzywydziałowe studia dla ambitnych i niezdecydowanychMiędzywydziałowe studia dla ambitnych i niezdecydowanych
    Wielu młodych ludzi ma dzisiaj ogromny problem z wyborem własnej drogi zawodowej czy życiowej. Oczywiście są tacy, którzy już od najmłodszych lat wiedzą, że w przyszłości będą pracować w banku, …
  • Podział naukPodział nauk
    Jak opisać świat tak, żeby stał się dla nas bardziej czytelny? Podzielić go na części. Najlepiej podzielić na małe części z których się składa. Czyli na naukę, która go buduje. …
  • Szkoły wprowadzają dzieci w świat kulturySzkoły wprowadzają dzieci w świat kultury
    Dzisiejsze szkoły mają niełatwe zadanie. Muszą mieć bardzo wysoki poziom merytoryczny. Programy nauczania są stale modyfikowane i coraz bardziej przypominają mini uniwerki. Szkoła ma jednak za zadanie nie tylko uczyć, …
Strony

Dlaczego dziecku są potrzebne korepetycje

Obecnie obowiązujące w naszym kraju programy nauczania na wszystkich poziomach szkół zakładają, że jest to program na poziomie takim, który powinien być do opanowania przez średniego zdolnego ucznia. Jednak wiadomo jest, że takie uśrednianie nigdy nie obejmie wszystkich, że duża część uczniów po prostu nie da sobie rady z nauczeniem się wszystkiego, czego wymagają nauczyciele, że często zrozumienie wielu elementów wiedzy jest dla nich trudniejsze. W takim przypadku niezbędne są korepetycje, z konkretnych, wybranych przedmiotów, które pozwolą na wystarczające opanowanie wiadomości z danych przedmiotów i pozwolą dalej kontynuować naukę. Druga grupa uczniów, którzy mogą korzystać z korepetycji, są to uczniowie bardzo zdolni, dla których program nauczania szkolnego jest po prostu zbyt łatwy, nie mogą oni w pełni wykazać się swoimi zdolnościami, mogliby i chcieliby nauczyć się więcej, jednak szkoła im tego nie jest w stanie zapewnić, realizując program obowiązkowy. Dla tych uczniów korepetycje dają właśnie możliwość pogłębiania wiedzy na takim poziomie, jaki jest optymalny dla ich rozwoju i intelektu. Tak więc sama instytucja korepetycji wydaje się niezagrożona, gdyż programy szkolne, nawet najlepiej opracowane, nie są w stanie zaspokoić wszystkich uczniów w odpowiadającym im poziomie nauczania.

Comments are closed.