Polecamy
  • Trudności podczas nauki w domuTrudności podczas nauki w domu
    Dzisiejsze czasy różnią się od wcześniejszych nader wszystko skokiem technologicznym. Nowinki techniczne oraz rozwiązania, o których wcześniej nawet nie śniono na dzień dzisiejszy znajdują się praktycznie na każdym naszym kroku. …
  • Warto poczekać na samodzielnośćWarto poczekać na samodzielność
    Wielu młodych ludzi pracuję gdzie tylko popadnie, szukają pierwszego lepszego zajęcia. Zazwyczaj przez brak wykształcenia, nie mają wyboru, biorą to co firmy oferują. Tak nie powinno być, to człowiek powinien …
  • Wiedza jako zasóbWiedza jako zasób
    Wiedza, jako zasób konieczna jest w każdej firmie. W firmach przede wszystkim podchodzi się do wiedzy jako do zbioru, pewnych sformalizowanych zasad. Z drugiej strony w wielu przypadkach wiedza dotyczy …
Strony

Cechy charakteru dobrego nauczyciela w klasach przedszkolnych i wczesnoszkolnych

Wszyscy wiemy jak wielką rolę w rozwoju dzieci odgrywa szkoła, tworzona przez nauczycieli, wychowawców oraz uczniów. Jednak z tego wszystkiego największą rolę odgrywa osoba zajmująca się edukacją przedszkolną i wczesnoszkolną. Dobry nauczyciel jest osobą lubianą przez dzieci, wie jak nie wywierając nacisku i presji na najmłodszych zachęcić podopiecznych do zdobywania wiedzy połączonej z zabawą. Ważne jest żeby osoba zajmująca się edukacja najmłodszych miała wielką cierpliwość do ruchliwości dzieci, gdyż wiadomo, że maluchy nie potrafią usiedzieć w miejscu, oraz cierpliwością do hałasu i zaskakujących pytań i wypowiedzi uczniów. Istotną cechą charakteru dobrego nauczyciela w młodszych klasach jest też delikatność i wrażliwość, ponieważ dzieci w tym wieku często potrzebują przytulenia, pogłaskania po głowie czy pochwały, żeby mieć motywację do dalszego zdobywania wiedzy. Dużo łatwiej jest urazić lub zrazić malucha, który może zamknąć się w sobie, więc nauczyciel przedszkolny i wczesnoszkolny powinien zdobyć wykształcenie z pogranicza pedagogiki i psychologii by właściwie wykonywać swoje zawodowe obowiązki.

Comments are closed.